De ce înlocuim sărbătorile noastre cu cele ale altor ţări?

Ieri s-a sărbătorit "Valentine's day", alias ziua îndrăgostiţilor. Această sărbătoare a fost preluată de la "vecinii" noştrii americani, care în această zi îşi  sărbătoresc iubirea.
Cu toate că este o  zi frumoasă, se sărbătoreşte dragostea, dar uităm că adevărata "zi a îndrăgostiţilor", potrivit datinilor noastre este pe 24 Februarie de "Dragobete".
Probabil că cei din generaţia mea , nici nu  ştiu acest lucru, deoarece la TV şi peste tot se promovează "14 februarie".
Acesta trebuie să fie un semnal de alarmă, deoarece începem să preluăm din ce în ce mai mult din tradiţiile altor ţări, iar pe cele ale noastre le "aruncăm la gunoi" şi începem să ne fie ruşine , pot spune că le avem. Sunt sărbătorile noastre şi ne reprezintă. În loc să promovăm unicitatea culturii noastre, o promovăm pe cea a altora. Până la urmă , totul se rezumă la strategii de marketing. Staţi şi gândiţi-vă puţin, 24 februarie vinde ceva ? Desigur că nu!  14 februarie vinde ? Normal! Şi unde ne este patriotismul? Probabil că a murit odată cu ţara asta...
Acum ceva timp am avut un examen, în  care am avut de făcut un eseu despre "Cum poate afecta globalizarea serviciile şi tradiţiile locale?" Sincer, nu am prea ştiut ce este globalizarea, dar am stat şi m-am gândit logic "Băi frate, logic globalizarea înseamnă adunarea într-un întreg."şi de acolo a curs o întreagă "colonie" de idei. Asta facem şi noi acum "ne globalizăm", dar nu o face cineva , noi o facem! O să ajungem să ne uităm de sărbătorile noastre, şi să le venerăm pe ale altora, dar oare în acest mod nu ne negăm pe noi şi  după cum spuneam venerăm pe alţii ? Ba cam asta facem, şi chiar şi eu o fac, pentru că suntem pe "moarte" la fel ca şi ţara noastră. Suntem o putere sau cel puţin eram, dar uşor , uşor am golit tot ce era mai frumos şi mai sfânt pe aici. Comunismul avea dreptate într-o privinţă " Să stăm să muncim în ţara noastră", dar azi munceşte dacă mai poţi...
Să revenim, după cum spuneam ne-am " modernizat" atât de tare încât 24 s-a transformat în 14, este tot cu 4 la sfârşit, dar 24 este o dată care  semnifică mândria şi unicitatea nostră ca popor.
Cred că trebuie să ne reamintim  cine suntem, un popor deştept şi muncitor,  chiar dacă suntem o "ţară mică, putem face multe, dar ne-am "boierit", se apreciază doar dacă stai la un birou şi "beleşti" ochii într-un calculator.Să ştiţi că este bine şi acolo, că doar de  aia vrem toţi pe acolo: costum, mapă etc, nu ca strămoşii noştrii, nişte haine vechi, ulciorul de apă şi sapa  pe spate.
În concluzie, este bine să acceptăm sărbători de la alţii, dar să nu uităm de ale nostre, pentru că uităm de noi. Ne vedem la un articol special de "Dragobete" cu câteva sugestii de cadouri pentru ''Valentine's day de România". Pupici şi o zi plină de iubire.

                                                                                       O fată anonymă!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!