Experiențele mele cu Sărbătoarea Sânzienelor!

Salut, dragii mei! Astăzi o să vă povestesc o întâmplare de-a mea cu Sânzienele!


Nu știu la voi, dar la mine  circula povestea : ”Dacă faci o coroniță din sânziene și o arunci pe casă, te măriți!”. Eu, copil naiv, nu are cum! Am cântat și făcut o coroniță, am aruncat-o pe casă,cu  gândul la faptul că am 20 de ani și nu are cum, pentru că am de învățat etc. . Nu a trecut anul, și ce să vezi? M-am măritat! Coincidență sau nu, am pus-o pe seama acestei zile.... . Nu este de joacă uneori cu ”gândirea veche” care s-a format datorită experiențelor străbunilor noștri. 

Am început cu această introducere, deoarece am  dorit morțiș să îmi exprim veridicitatea acestei sărbători.

Acum să discutăm despre, Sânziene sau Iele! 
Aceste sunt fete de o frumusețe nepământeană, care își petrec timpul dansând pe câmpi, îmbrăcate în alb. Ele simbolizează sănătatea, deoarece se spune că la sânziene toate plantele au leac, ele fiind responsabile de creșterea acestora.

O experiență neplăcută de Sânziene, a avut-o soțul meu, deoarece a fost forțat să nu respecte această sărbătoare.

Totul a început în momentul în care soacra mea, numai avea stare:”că rămâne nutrețul la animale pe câmp”, prostii din astea. Soțul meu văzând așa, a luat căruța și au plecat la cărat de fân. Au făcut claia, nici o adiere de vânt...totul bine!Peste vreo 2 ore, a venit o furtună, care după spusele lui, nu bătea vântul, ci”urla”, ca și cum cineva îi certa. Bineînțeles că tot fânul adunat a fost făcut praf, nu că l-a dat jos, pur și simplu nu l-au mai găsit. 
Pe lângă asta, acolo unde erau animalele, stăteau într-o baracă improvizată. Și spune soțul meu, că parcă cineva împingea pereții peste ei... . De atunci această zi, este una de repaus total! 

În viața, trebuie să respecți, ce este de respectat și nu trebuie să te pui cu Sărbătorile, deoarece poți să ți-o iei în ”freză”. Dumnezeu arată semne, pentru a fi date mai departe, spre ascultare.

O altă poveste despre Sânziene mi-a spus-o bunica mea, care m-a înspăimântat puțin.
Ea povestea despre un cioban, care fiind cu animalele , și cum vara stâna se mută în câmp, a adormit în poienița Sânzienelor!
Noaptea, bietul om s-a trezit în mijlocul unor fete care dansau, l-au poftit în horă și au dansat până în zori!
Dimineața s-a trezit într-un cerc, care părea să fie ars de foc, și avea tălpile pline de răni. Câteva zile, nu a putut vorbii și nici merge. La noi se zice că ”te-au pocit, Sânzienele”, adică câteva zile ești uimit de anumite întâmplări, care pentru unii oameni sunt de necrezut. 
Omul și-a revenit într-un final, povestind acestea.

Sper că v-a plăcut aceste experiențe și v-au pus în gardă. 
Aștept părerile voastre în secțiunea de comentarii!

Eu am fost, Cristina! Pupiciii

Comentarii

  1. Wow, ce întâmplări! ☺️ Eu chiar nu știam despre tradițiile de Sânziene și nici despre faptul că nu e bine să muncești în această zi. ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai de Sanziene oricum e sarbatoare: Nasterea Sf. Ioan Botezătorul

      Ștergere
  2. Ha, interesant articolul tau, aia cu maritisul ma inspaimanta putin chiar asa?...Oau. Si noi stam sa planificam un an nunta mai nou :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie Sanzienele imi aduc aminte de cartea lui Mircea Eliade.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am experiențe de acest fel, dar țin cu sfințenie sărbătorile, pe cât posibil. Am alte experiențe legate de diverse sărbători care m-au convins că există o legătură între "legende" și acțiunile noastre.
    Felicitări pentru articol și pentru căsătorie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu știu că Sânzienele iau mințile bărbaților care le văd în noaptea de Sânziene... nu e o sărbătoare de bine...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am niciun fel de experiență cu această sărbătoare. Mi-a făcut plăcere să citesc experiențele altora.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu am tinut cont de ce am patit de Sanziene insa de fel am fost cuminte cand apar sarbatori importante. Nu le tin cu strictete si nu cred 100% in toate, insa povestea ta e wow! Coincidenta sau nu, un sambure de adevar e la mijloc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu stiam mai nimic despre traditia cu sanziene. Mi se pare draguta povestea

    RăspundețiȘtergere
  9. Stiu ca Sanzielene sunt zanele bune care ne indeplinesc dorinte.Coincidenta sau nu a ta s-a indeplinit! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!