Ingredientele unei relații:”Încrederea”!

Salut, dragii mei! M-am tot gândit ce articole să mai fac, pe vechiul blog, abordam și tema relațiilor,
care era foarte apreciată.
 
Din punctul meu de vedere, încrederea în partenerul/partenera de viață,  este fundația unei relații de durată.
Încrederea îți dă libertatea de a te desfășura exact așa cum ești, nu cum ar trebui să fi! Știind că ești acceptat așa cum ești, tu poți să te dezvolți împreună cu persoana de lângă tine.
O relație perfectă, nu există, cine spune asta, probabil vrea să se laude inutil. În fiecare relație există dispute, certuri, tensiuni,păreri contradictorii etc.,tot ce contează este ca la final să existe un drum de mijloc.

Acest sentiment, te face  să iubești din ce în ce mai mult persoana de lângă tine, deoarece acesta/aceasta îți conferă stabilitate. Stabilitatea din punct de vedere sentimental este cea mai mare dorință... . Să știi că partenerul tău îți împărtășește sentimentele, liniștea dăinuie în acea relație.

Încrederea este de mai multe feluri:
-Încredere totală
-Încredere parțială
-Încredere foarte puțină
-Neîncrederea 

Încrederea totală, apare atunci când ambii parteneri au demonstrat că relația lor este bazată pe comunicare , fapte și sentimente care atestă că au o relație stabilă și care duce pe un făgaș ascendent.
În zilele noastre sunt mai rare, astfel de relații, deoarece în zilele noastre și relațiile sunt asemănate cu tehnologia”mâine apare ceva mai bun”. Asta nu înseamnă că nu sunt relații în care partenerii au încredere totală. 
Eu personal, cu toate că avem mici discuții, am încredere totală în soțul meu că nu o să mă înșele. La rândul meu, ofer aceiași încredere că nu o să fac asta niciodată! 
Asta ar fi marea noastră problemă, așteptăm prea mult de la alții, dar noi nu oferim nimic. 
Eu am un citat după care mă ghidez:

”Având așteptări, deja te-ai dezamăgit singur, deoarece dacă acea persoană nu ți-le atinge, o să fi dezamăgit de 2 ori, odată de tine și odată de persoana cealaltă. Lucrând doar cu tine, și oferind, ai să vezi că și persoana de lângă tine o să adopte aceiași strategie.”
Mi-am luat de dezamăgiri până am învățat, să mă bucur oferind, nu doar primind, că îmi place mai mult primul sentiment.


Încrederea parțială, apare atunci când în sufletul tău apare rădăcina îndoieli. Această ”rădăcină”, pe măsură ce este alimentată, o să îți pătrundă sufletul.

Atât femeile cât și bărbații au anumite replici care dau tonul tonul micilor neînțelegeri:” De ce te-ai îmbrăcat așa sexi, ai pe altu?”,”Am simțit parfum străin, pe unde ai umblat”,”De când stai 3 ore să te aranjezi, unde pleci?” ,”Ai întârziat, pe unde ai umblat?”etc. Acestea uneori sunt spuse la glumă, dar în mintea celuilalt deja încolțește îndoiala.

Încrederea foarte puțină, apare atunci când cele spuse mai sus au atins cote foarte înalte. Aici micile glume, s-au transformat în bănuieli foarte mari sau poate chiar semne relevante ale unor acțiuni care nu fac cinste unei relații. Cei aflați la acest nivel au relația sub semnul întrebării??? Certuri foarte mari, controale... 

Aici intervin și filme din trecut, adică experiențe neplăcute în cadrul unei relații trecute. Care într-o relație prezentă, te face mult mai precaut, mult mai atent la comportament.

Neîncrederea sau cel mai mare distrugător de relații.  

Acest sentiment a distrus foarte multe relații, căsnicii de foarte mulți ani, ducând chiar la sfârșituri groaznice. 

Rutina zilnică, problemele, grijile, apariția copiilor, aruncă relația într-o uitare continuă și neglijare a nevoilor sentimentale ale partenerului. Unii/unele  dintre ei/ele  ”se aruncă” în brațele altei persoane, care să satisfacă nevoia de ieșire din rutina zilnică sau nevoia de iubire, grijă, sex, alint etc.
Fiecare relație are cumpenele ei, aceste teste te fac să afli dacă persoana de lângă tine, este exact ceea ce cauți pentru  a forma o familie.

Am parcurs aceste grupe, deoarece vreau să vă întreb, voi unde vă situați?? 
Eu mă situez la toate, pentru că aș minții dacă aș spune ceva doar să par.... .Eu am încredere în soț, mi-a demonstrat asta, dar sunt situații care te fac să te îndoiești de multe. Dar acele teste sunt precum ai alege cimentul fundației , m-ai ieftin, crapă, și nu ține...m-ai scump ține ! Cu cât testele sunt mai grele, cu atât relația voastră se consolidează!

Sfatul meu este să aveți comunicare între voi, chiar dacă persoana de lângă tine vine și spune” Se uită unul la mine!!”, ”Ce bună este asta”, să discutați, fără reproșuri , pentru că astfel persoana de lângă voi prinde încredere și știe că poate să îți spună totul.

Eu cu Vasy, discutăm despre toate întâmplările care ni-se întâmplă în acea zi. Câte povești mi-a spus despre femei care s-au dat la el....dar pe mine mă amuză..., dar în același timp sunt mândră că am atins nivelul acesta, să discutăm fără frică despre orice...

Un secret!

Cu toate că sunteți obosiți, certați, dezamăgiți....seara sau în orice moment al zilei când sunteți împreună, luați-vă de mână și faceți asta:
-Uitați-vă la partener/neră exact ca în ziua în care v-ați îndrăgostit!
- Imaginați-vă cadrul...cum  o/îl țineai în brațe, cum vă uitați unul la celălalt....cum vă simțeați???

Dacă o să faceți acest exercițiu, o să vedeți că cearta sau disputa se va termina cu o cale de mijloc, deoarece vă amintiți de ce sunteți încă împreună, pentru că v-ați iubit și vă iubiți la fel.

Eu la Vasy, când vine acasă mă uit la fel ca la prima întâlnire, iar asta ma face să îmi vărs nemulțumirea într-o manieră elegantă și fără să îl fac să se simtă prost.

Sper că v-a plăcut articolul! Nu uitați să vă abonați și la prietena mea ”Mihaela Miha 39” https://www.youtube.com/channel/UCqtffSd_A21TdNbqu7vTKHg și la ”Ferma Dereglată”https://www.youtube.com/channel/UCaGLLxCrEq0uphiAK1VdF0Q?view_as=subscriber

Curând o să postez și pe blogul” Dereglat is beack”http://de-reglat.blogspot.com/2011/02/ce-inseamna-cuvantul-te-iubesc.html, intrați să vedeți multe articole interesante!

Eu sunt Cristina!

Pupici










Comentarii

  1. Eu cred ca ma incadrez la incredere partiala, sincer nu stiu daca as putea avea incredere totala vreodata in cineva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-ar plăcea să fie încrederea totala, însă nu prea cred că e posibilă, cel puțin nu pentru totdeauna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu cred in increderea totala dar lucrez la asta. E tare greu :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Povestea noastră de iubire, adică un drum în doi, durează de foarte muți ani și pot spune că clar ca cheia este încrederea, respectul, iubirea și înțelegere.
    Sunt extrem de fericită cu ceea ce am, ceea ce suntem.
    Așadar, subscriu la conținutul articolului.

    RăspundețiȘtergere
  5. E important sa ai incredere in cel de alaturi, atlfel nu poti construi ceva pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  6. E tare importanta increderea dar si ea la randul ei se construieste in timp.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, este adevarat, increderea este f impa si se dobandeste in timp. Evolutia este tare frumoasa si odata cu trecerea anilor, devine tot mai frumos.

    RăspundețiȘtergere
  8. Clar, increderea este unul din cele mai importante chestii intr-o relatie. Pe incredere ar trebui sa se cladeasca relatia si este absolut esentiala.

    RăspundețiȘtergere
  9. Increderea este un factor important intr-o relatie. Daca ai incredere si exista conversatie atunci ai o relatie de succes

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu incredere totala n-am nici in mine :))) in niciun caz in partener :D Da, am incredere, dar nu oarba.
    Increderea se castiga greu si se pierde intr-o clipita.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred ca la incredere partiala ma incadrez si eu...nu doar in partener ...ci in general.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!