La povești cu bunica Trandafira :"Fetița care a găsit cazanul cu bani"!

Salut, dragi prieteni!
 
M-am tot gândit despre ce poveste să mai scriu și am ajuns la concluzia că încă nu am scris nici-o legendă despre comorile ascunse în pământ.

Nu știu la voi, dar la mine circulă multe povești despre comorile ascunse în pământ fie de boierii care au fost dezmoșteniți, turcii care au fost pe meleagurile noastre , oamenii din vremurile apuse sau vechi mituri.... .
Povestea de astăzi i-a fost supusă de către o colegă, surorii bunicii mele alături de care a stat la internatul Facultății de Medicină. 
Sora bunicii a fost medic, prin multe sacrificii, din partea străbunicilor mei, aceasta a învățat această meserie. 

Eram în cameră cu Nicoleta, discutam despre întâmplări ciudate din părțile noastre. Eu eram din Oltenia, ea din Moldova.

Nicoleta era o fată aranjată, se vedea că are mulți bani.
-Auzi, Niculina, hai să îți spun cum ne-am îmbogățit noi! 
- Chiar sunt foarte curioasă!
- În copilărie eram foarte săraci, așa de săraci încât eu umblam mereu prin grădină după poame, pentru că nu îmi ajungea puțina mâncare pe care o primeam... .
Într-o zi m-am jucat prin grădină noastră mică, dar în care mama punea de toate...pentru a avea ce manca . În grădină aveam un cireși mare, bucuria mea când se cocea, nu știu cum am făcut că am adormit sub el. Ai mei speriați m-au căutat peste tot, când în cele din urmă mă găsiră, dar nu oricum, pe toată pielea aveam forma unor monezi.
Fața, era cea mai acoperită de aceste tatuaje ciudate .
M-au spălat cu tot ce se putea, nimic nu funcționa!
- Nu te cred!!!! Nu are cum așa ceva??!!!!
- Ba are! Ai mei plângeau de mila mea, că m-a pocit Dumnezeu... . Tata după multă jale se dusă și o chemă pe nașa bătrână a mea.....:
- Nașa, hai să vezi cum îmi pocii Dumnezeu fataa!
- Ce ai mă???
- Hai să vezi....
Nașa știa multe, era ca un fel de bătrâna satului , dacă aveai vreo problemă de la ea aflai orice...
Cum ajunse începu să râdă:
- Nae, fata ta a fost binecuvântata binecuvântată de Dumnezeu.
- Cum așa?
- Așa bine!
-Nae ,știi locul în care găsiși fata?
- Da,  este sub cireșiul cel mare!
- La noapte o iei pe Angelica, fără să vă vadă cineva, vă duceți și săpați exact unde se vede că a dormit fata! 
- Nașa, dar de ce??
- Pentru că banii și-au lăpădat rugina pe fata voastră, iar singurul mod de a vindeca fata este să scoateți comoara, spălați banii, iar cu apa aia spălați și fata! Să nu vorbiți, că altfel fata așa rămâne!
- Nașa și cu banii cum facem? Că dacă află miliția ...ne bagă la pușcărie !
- După ce rezolvați cu fata, luați banii și plecați în altă parte...că aici lumea vă cunoaște și o să își pună întrebări, și știți că sunt unii invidioși ...vă pârăsc ...
- Așa facem !
Noaptea, mama și cu tata au săpat sub cireșul bătrân, unde au găsit un cazan plin cu bani. În cazan era desenat pe o bucată de material o casa, un copil, și o fântână.
Au luat banii, i-au spalat, iar cu apa aceea m-au spălat. Se luau acele tatuaje de pe mine, precum jegul.  Dimineața a venit nașa, i au dat și ei niște bănuți, iar noi am plecat în Moldova.

Ca să acopere această descoperire, tata a cumpărat afacerea unui comerciant, iar lumea de acolo ne știe că pe asta am făcut avere. 
- Nu îmi vine să cred???!!!!
- Să nu spui la nimeni ..... .Uite dacă nu mă crezi!
- Acest bănuț este de acolo?
-Da ! 
- Și asta este unul foarte mic!
- Și cu biletul?
- Păi , tata a construit o casă și mi-a dat-o de pomana mie pentru acela care a avut această avere, la fel și fântâna. Tata și mama au fost și au înfiat un copil în numele aceluia, iar eu am un frate ! Ne înțelegem foarte bine, cu toate că nu suntem făcuți de aceiași mamă.
- Și cei din satul tău?
- Am fost după vreo 13 ani și au crezut că ne-am îmbogățit pe  unde am fost!
- Și eu am povești din astea...,...

Sper că v-a plăcut povestea, care este una adevărată!

Nu uitați să vă abonați la acest blog https://ofataanonyma.blogspot.com/?m=1 și să dați un like paginii mele https://m.facebook.com/profile.php?id=1585148685032766&ref=content_filter!
Să nu uitați și de prietena mea" Mihaela Miha 39"!
Eu am fost , Cristina!
Pupici



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)