La povești cu bunica Trandafira:" Șiauru' și farmecele făcute de noră"!

La început de articol țin să vă mulțumesc celor care s-au abonat la acest blog! De la 3 am ajuns la 11, pentru mine este o mare realizare... . Mulțumesc!
Cei care doriți să vă abonați o puteți face aici:https://ofataanonyma.blogspot.com/?m=1, dar puteți să dați și like paginii "Ofataanonyma"! 
Nu uitați și de prietena mea "Mihaela Miha 39"!

Pe vremuri nunțile se făceau la țară, unde făceau un cort din prelate, iar femeile se apucau de gătit cu o săptămână inainte. Erau foarte frumoase, îmi amintesc cu nostalgie, cum erau umplute coșurile cu fel și fel de prăjituri. Tăiau oamenii viței, porci și păsări din curte.
Pe vremea mea nu era așa costisitor să faci o nuntă, ca acuma. Îți creșteai animalele înainte cu un an, făceai vin și țuică, pentru că adunam poame cu grămada.
De multe ori am stat și m-am gândit, de aceea sunt in zilele noastre multi tineri fără nuntă, pentru că dai bani pe toate, să mă credeți! 

Așa a fost și la acea nuntă, care era la "vale" de mine. Vedeți voi, la noi satul este împărțit în două: ( partea de intrare în sat se numește "deal", iar partea de ieșire "vale"). 
M-am gândit mereu de ce se numesc așa? Am aflat oarecum explicația, că partea asta din față este mai înaltă, iar mergând spre ieșire coborî că într-o vale.

Ne-am dus la nuntă împreună cu "Șiauru' ", așa îl porecleau pe narodoniu de  Dumitru. 
În sat la noi, dacă vi să întrebi de cineva pe nume, nu prea te știe lumea, dar de poreclă, toți te știu!

Am mers la nuntă la o prietenă de la Colectiv, doar își însura băiatul, dacă lipseam cred că numai vorbea cu mine, iar cum eu eram "Șefa de echipă", trebuia să fiu fruntea!

A fost o nuntă frumoasă, ne-am distrat, iar pe la 2 am plecat acasă. Eram eu, soțul meu, fata mea Măria și Șiauru'.
Pe drum ne întâlnirăm cu un pisoi gălbui , frumos foc,la care Șiauru' zice:
- Eu i-au pisoiul acasă, că nu am!
- Stai cuminte că nu este a bună cu el la ora asta....
- Trandafira, tu ești nebună cu prostiile tale de la Hinova!
- Nea' Dumitre , ăștia sunt dracii lu ' nora ta, Geta!
- Eu nu cred în așa ceva!

Pisoiul afurisit, se freca de el și se trântea de ți-se rupea inima....

Nărodul luă pisoiul în brațe și se tot juca cu el:
-Nea' Dumitre eu plec pe partea asta , că am fata cu mine, iar eu știu ce e pisoiul...nu vreau sa pățesc ceva ...
- Ești cu capul !

Noi am luat-o pe drumul cel lung, iar el pe cel scurt.
Nu ne-am întâlnit cu el la poartă,ne-am gândit că a ajuns înainte.
A doua zi, Șiauru' mă cheamă:
- Trandafira, ai avut dreptate!
- Păi?
- Când am ajuns la poartă se făcu' pisoiul , dulău...și mă alergă, noroc că eu port chiloții pe dos....
- Eu ți- am spus ...
- Afurisită nora asta a mea, trimite dracii sa mă omoare...!!?
- Să te înveți minte!
- Să vezi cum făcea , aprinsăi lampa și tămâiai până la cântatul cocoșilor, atunci dispăru ....
- Eu ți-am zis că Geta, te are grav la "inimă"....
- Tata de acum încolo , te ascult ....
-  Eu știu multe, dar dumneatale nu mă crezi...
- De aia ai luat-o tu pe drumul celălalt ....
- Da...

Asta a fost povestea despre pisoiul care s-a făcut ogar și era să îl omoare pe Șiauru'!
Eu am fost Cristina!
Pupici!!!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)