La povești cu bunica Trandafira: "Diavolul face fapte bune? Cum a avertizat-o pe soacra unei femei că are farmece și o să moară...."

Salut, dragi prieteni! Astăzi m-am hotărât să vă povestesc această întâmplare, deoarece mereu am crezut că în fiecare ființă oricât de rea  este, există un gram de bunătate, chiar și în diavol!

 Această ființă mistică care face numai rele și instigă oamenii spre păcat, nu are și o parte bună, doar a fost înger?
Povestea care urmează o să vă arate că și în diavol există bunătate!

După cum știți și voi, există în fiecare comunitate o fată care nu se mărită. Aceasta este ironizată de oameni pentru că nu și-a găsit pe cineva, iar în disperarea ei ajunge să facă și lucruri rele pentru a-și împlini acest ideal.

La noi în sat exista o astfel de femeie, nu îi știu numele, dar o să o numim Maria! Maria era foarte invidioasă pentru că nimeni nu o dorea de nevastă, cu toate că era muncitoare, frumoasă și liniștită. Pe lângă toate astea, ea țintea sus, adică omul acela trebuia să fie înstărit, liniștit, pentru a avea o viață bună alături de el. 

Pe la noi existau așa numitele vrăjitoare, acestea lucrau cu diavolul, dădeau la schimb sacrificii pentru realizarea cerințelor ”clientelor” .

Nu știu cum o chema pe vrăjitoare, deoarece povestea este foarte veche, înainte ca mamaie să se mărite. Povestea i-a fost spusă de soacra femeii care avea făcute farmece, când a venit ea în satul bunicului meu.


Mariei i-se pusese pata pe Dumitru, un om foarte înstărit care lucra ca marinar, iar mai apoi căpitan pe vasele de transport marfă către  alte țări.
 În acea perioadă vapoarele erau singura cale de transport a mărfii, dar și a persoanelor. Pentru că locuind pe malul Dunării, nici barajele nu erau construite.

Exista o mare problemă, acesta era însurat cu Ana, având și 2 copii! Cel mic nu avea decât câteva luni.

Vicleana femeie s-a dus la ”vrăjitoarea satului” și i-a făcut acesteia vrăji pentru a o omorî.
Erau zile în care Ana, nu se putea ridica din pat și avea tot felul de stări... .

Cu o zi înainte de sacrificiu, soacra femeii cocea pâine la cuptor. Pe vremuri cuptoarele de pâine erau făcute afară din pământ. 
Era o zi de vară foarte călduroasă și alături de căldura cuptorului, abia suporta biata femeie. Când scoate tava cu pâine, se  pomenește cu un câine mare și negru la ușa cuptorului:
-Pleacă de aici câine, de unde apăruși??
-Din cuptor!
Femeia a înlemnit....
-Ce vrei....iiii .,,,,?? (A spus femeia speriată...)
-Stai liniștită, că nu îți fac rău...
-Cine ești??
-Mă știi oricum, sunt diavolul....
-Pieiii...Pieiii,,,,
-Am venit să îți dau un mesaj pentru nora ta....
-Ce mesaj?
-Mâine să nu se ducă la oraș cu vaporul, pentru că moare!
-Cum să moară????
-Moare atât ea, cât și Claudiu !
-Claudiu???De ce???
-Una de aici a făcut farmece ”pe scrisă”...iar eu trebuie să o i-au....
-Diavol să facă bine????
-Mi-a fost milă de copil.....unii dintre voi sunteți m-ai răi ca mine....
-Doamne....
- Să îi spui să stea acasă....că dacă pleacă, eu îi i-au pe amândoi ...ca așa mi-a fost înțelegerea...
După ce spusă asta, câinele dispăru....
Speriată, femeia a fugit în casă să  își avertizeze nora. 
Nora când a auzit, a crezut că femeia aberează, s-au certat, dar încăpățânarea femeii de a pleca nu a fost înduplecată.


Ana era supărată pentru că existau zvonuri, despre soț că o înșală ! Ea urma să meargă a doua zi în oraș, pentru a se întâlni cu mama ei, pentru a merge  la un preot care avea har, să îi citeasca niște rugăciuni ....
Soacra s-au certat cu nora toată ziua, dar și în dimineața plecării. 
Îi spunea ce a zis câinele, dar parcă nu auzea nimic...:
- Ana, nu te duce, te rog!
- Cum să vorbească câinii??!!!
- Uite ce mi-a zis, că o să mori cu tot cu copil... .. lasă pe el acasă dacă nu te înțelegi.... ..
-Tu , nu vrei să mă văd cu mama, de aia faci așa!
-Cum să fac, dacă câinele îmi spuse!!!!
Nu s-a înțeles și a plecat cu tot cu copil...

Pentru a ajunge la Dr.Tr.Severin, erai nevoit să mergi pe Dunăre cu vaporul Decebal. Acesta ancora la jumătatea Dunării, iar de la mal erau aduși oamenii cu bărcile....

În acea zi, Ana a plecat la oraș, fără să asculte de soacră. Când m-ai aveau puțin până la vaporul Decebal, acesta a făcut valuri mari, iar barca pe care se aflau s-au scufundat. Femeia a murit împreună cu bebelușul său....

După luni de suferință, soțul Anei s-a însurat cu Maria, femeia care îi omorâse copilul și soția.
Soacra Anei, i-a explicat fiului ce i-a apărut, dar acesta nu i-a dat dreptate... . Îndurerată, plecat din casa aceia, povestind la toată lumea de ce nu vrea să își vadă noua noră....

Sper că v-a plăcut această poveste! 
 Eu am fost, Cristina!
Pupici!

Comentarii

  1. Buna seara. Aşa ş-a întamplat sa cunosc povestea....spre seara...Ca sa-mi amintesc de copilaria mea...de mama şi viața noastra, a familiei mele. Acum nu mi se pare nimic ciudat. Dar cred ca am nevoie de sfatul sau sprijinul oricarei persoane, care cunoaşte acest domeniu. Eram mici, eu şi fratele meu Nicolae. Mama cocea paine în cuptorul din curte. Noi, aşteptam în chiler( bucatarie) în întuneric, fara lumina....priveam în bezdna de afara, aşteptand sa vina mama cu painea coapta. Atunci am vazut CAINELE, doi ochi de foc ce ma priveau din întuneric. Am început sa țip. Mama a alergat spre casa, crezand ca s-a înyamplat ceva groaznic. Aratam cu degetul afara în gol şi țipam " Mamaaaaa, canele negru cu ochi de foc este acolo" Numai ca nimeni nu-l vedea în afara de mine. Ca sa ma potoleasca, mama mi-a tras o palma şi a plecat spte cuptor.Nu am uitat nimic. Ştiu de ce sunt aici. Sper sa reuşesc. Cand IUBIREA ESTE AICI, dispare totul în negura amintirilor, vreau sa renunț la orice fel de lupta, sa ma abandonez totalmente acestei IUBIRI, numai ca viața î-mi pune în fața ecuațiile nerezolvate. Va rog, cei care ştiu bine "matematica " sa ma contactați pe fb, mess. Va iubesc. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara. Aşa ş-a întamplat sa cunosc povestea....spre seara...Ca sa-mi amintesc de copilaria mea...de mama şi viața noastra, a familiei mele. Acum nu mi se pare nimic ciudat. Dar cred ca am nevoie de sfatul sau sprijinul oricarei persoane, care cunoaşte acest domeniu. Eram mici, eu şi fratele meu Nicolae. Mama cocea paine în cuptorul din curte. Noi, aşteptam în chiler( bucatarie) în întuneric, fara lumina....priveam în bezdna de afara, aşteptand sa vina mama cu painea coapta. Atunci am vazut CAINELE, doi ochi de foc ce ma priveau din întuneric. Am început sa țip. Mama a alergat spre casa, crezand ca s-a înyamplat ceva groaznic. Aratam cu degetul afara în gol şi țipam " Mamaaaaa, canele negru cu ochi de foc este acolo" Numai ca nimeni nu-l vedea în afara de mine. Ca sa ma potoleasca, mama mi-a tras o palma şi a plecat spte cuptor.Nu am uitat nimic. Ştiu de ce sunt aici. Sper sa reuşesc. Cand IUBIREA ESTE AICI, dispare totul în negura amintirilor, vreau sa renunț la orice fel de lupta, sa ma abandonez totalmente acestei IUBIRI, numai ca viața î-mi pune în fața ecuațiile nerezolvate. Va rog, cei care ştiu bine "matematica " sa ma contactați pe fb, mess. Va iubesc. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!