La povești cu bunica Trandafira:”Cum mi-au făcut farmece niște năroade să nu mă pot mărita”! (Prima parte)

Salut, dragi prieteni, astăzi o să vă povestesc prin ce a trecut bunica mea, când era ea la vârsta măritatului.
Sper să vă placă!


 Ajunsă la vârsta de 28 de ani, nimeni nu mă dorea de nevastă, toți fugeau de mine ”ca dracu* de tămâie”.  În sat aveam vreo 3 năroade, nu era nimic de capul lor, leneșe și umblau cu o grămadă de hăndrălăi, eu le spuneam ”năroadele lu* Nicolae ”.
Fetele astea aveau o bunică pe la munte care se ocupa cu ”făcutul de farmece” și ce s-au gândit ele să își bată joc de mine, să rămân nemăritată.

Tatăl meu m-ai avusese 2 surori, care nu se măritaseră și se râdeau de mine că o să rămân ca Tanti și Dada (așa le ziceam eu).
Tanti și Dada, erau femei muncitoare , dar  Dada nu vedea cu un ochi pentru că se lovise în el, iar la spital nu au mai putut să facă nimic.

Nu înțelegeam ce au, dar mă urau de parcă ”le luam pâinea de la gură”! Eram prietene, mergeam cu oile și cu boii, dar din gura lor nu ieșeam niciodată.

Pe la vreo 20 de ani ai mei , Dada a murit, am rămas decât cu Tanti. Mi-a părut foarte rău de moartea ei, dar nu avem ce să facem. 

Aceste 3 fete erau surori și rând pe rând toate s-au dus la casele lor, numai eu, nu! Pe unde mă prindeau se râdeau de mine:
-Trandafira, nu te-ai m-ai măritat, fată?
-Nu!
-Ai să te măriți când o să devin eu ”fată mare”!
-Auzi, dar de unde știi că nu o să mă mărit?
-Zic și eu așa....
-Tu știi ceva ???
-Cum să știu?! 
-Mă gândeam că ai auzit ceva...
-Nu am auzit nimic, dar uite eu sunt mai mică decât tine și am și copil....tu....ai 28 de ani și ”cotu*”...
-Auzi, dar ce te f* pe tine grija mea??
-Stai liniștită că nu mă interesează, dar văd și eu....ai să rămâi ca Tanti și Dada!

În ziua aia am ajuns acasă plângând,când m-a văzut muma :
-Trăndăfiră, ce ai?
-Uite mumă, mă întâlnii cu Sâța și râsă de mine că nu mă mărit...
-Las-o că o vede Dumnezeu...taci numai plânge...
-Mumă, am 28 de ani, ea are 20....cred că îi dau dreptate...
-Taci, că eu mâine mă duc cu vin la oraș și deja am vorbit cu unguroaica ..
-Care unguroaică??? 
-Una din piață...
-Bine...

Muma, era comerciantă, vindea vin, brânză , păsări ...tot ce aveam la piața din Dr.Tr.Severin. Din cauza asta cunoștea foarte multe femei, dar unguroaica asta știa multe, cum zicea muma” să facă și să desfacă”.

A doua zi muma se întâlnii cu unguroaica:
-Măriță, vino să vorbim despre treaba aia...
-Gata, vin!
-Măriță, din semnele care mile-ai dat de la fată, să știi că are farmece grele pe ea....care sunt băgate la un mort de la tine din familie...și i-au luat și ”pământ din urmă”...dar am reușit să desfac...cu m-ai multe prietene de ale mele...
- Doamne!!!
- Uite eu am descântat buruiana asta (un fel de ciuline, mi-a spus bunica),dar să ții cont de niște reguli!
-Care, să îți dea Dumnezeu sănătate?
-De seara îi spui fetei ca dimineață, să se trezească i-a o găleată nouă și să se ducă să i-a apă de la 3 fântâni, dar să nu scotă o vorbă cu nimeni, dar să nici să nu se uite înapoi, pentru că dacă se uită vede ce are pe ea și poate murii de spaimă. După ce vine cu apa, pui și fierbi buruiana cu acea apă. La 12 pui albia sub tocul de la ușă și speli fata cu sita de cernut făină, dar să ai grijă să nu cadă picături de apă pe jos. Vezi în ziua aia să nu lași pe nimeni străin în casă, pentru că picături de apă o să cadă jos, iar dacă are inima rea nu se dezleagă nimic, sau dacă primește un semn, nu îți spune. Apa o pui la 3 pomi diferiți, iar albia o lași afară 40 de zile. În timp ce o speli, te gândești numai la Trandafira, dar spui și ”Tatăl nostru”! Fii atentă , că o să ți-se arate dacă este viu sau mort, ursitul ei!
-Așa o să fac!

Venii muma acasă, mă luă deoparte și îmi povestii tot ce trebuia să fac a doua zi. Eram puțin speriată  de unele etape, dar am zis că trebuie să reușesc!

A doua zi mă trezii de dimineață, luai haine curate, găleata și plecai la cele 3 fântâni. Nu mă uitai deloc în spate, dar nici nu vorbii cu nimeni. Pe drum, ghici cu cine mă întâlnii?? Cu Sâța!
-Trandafira unde te duci???
Eu nu i-am răspuns!
-Ce ai măi, ești supărată pe mine?
Afurisită ființă parcă știa că nu pot vorbii și mă tot provoca...
-Hai, zi ceva!
O luai la goană, ea rămasă în spate vorbind ....

După ce luai apa de la cele 3 fântâni, am ajuns acasă , unde muma mă aștepta foarte stresată. Nu m-a întrebat nimic, luă apa o pusă la fiert cu acea buruiană. 
Îl instrui-se pe tata, dacă vine frate-su sau orice alt străin să îl gonească.

Fratele lui tata, un om foarte rău și băgăcios, încercă să intre în curte:
- Ce faci mă Anghele ???
-Uite stau, Petre!
-Uite venii să mănânc și eu la tine!
-Astăzi mănânci la tine acasă, la mine să nu vi în curte!
-Ce ai mă?
-Nu am nimic, dar să nu te văd azi!
După ce îl cicălii pe tata, într-un final plecă!
Fratele lui tata, avea și el familie, dar îl păgubea pe bietul tata mereu....

Mama mă spălă exact cum i-a zis unguroaica! Cu toate că a avut grijă, câțiva picuri au căzut pe jos....
Cel care intră primul în casă a fost  tata, care venii să îi spună cum îl goni pe frate-su ....
Când îl văzu muma :
-Anghele, de ce intrași în casă?
-Păi venii să îți spun ce pății!
-Eu nu terminai cu fata tot ritualul..
-Doamne nu știui....
- Acum să vedem....

Noaptea toți 3 am avut vise:

Muma
 Ea a visat ceva foarte simplu, o pădure uscată care a înverzit. Spunea că nu a văzut în viața ei o pădure așa uscată, cu pomi așa mari, dar căzuți. Dintr-o dată pădurea începu să înverzească, unde te uitai pomii aceia uscați au prins viață... . 
Tare uimită a fost muma!

Tata

Tata a fost în armată cu viitorul meu socru, iar noaptea îl visă pe Cazacu, tovarășul lui din armată că îi zise:”Anghele, dacă nu îmi dai fata după copilul meu, nu o i-a nimeni! Fata ta , se mărită cu Costică al meu!”
Tata se trezii foarte speriat și fugii să îi spună mamei mele:
-Măriță, uite ce visai!
-Anghele, să știi că ăsta era semnul pe care îl așteptam, bine că ai intrat tu primul în casă, ca dacă intra fratele tău....nimic nu aflam!

Eu

Eu am visat, că era la mine la poartă un taur mare, dar și bătrân se vedea după el.... . Îl scoteam afară, el intra în curte. Nu am avut ce să fac l-am lăsat...dar am rămas uimită cât de bătrân era....

Peste câteva zile tata s-a dus la Cazacu să discute ceva cu el, nu legat de mine. Din vorbă în vorbă, îi spuse:
-Anghele, nu ai pe la Hinova o fată, să îl însor pe Costică al meu? Are aproape 40 de ani și nu vrea să se  însoare....
-Cazacu-le, am pe fata mea are 28 de ani, nu am găsit pe nimeni să o i-a, este foarte muncitoare...
-I-a să o aduci să se cunoască!

Nu a trecut mult și eu m-am cunoscut cu el, de când ne-am văzut am hotărât să ne și căsătorim....
După un  timp m-am gândit eu că taurul din visul meu, era un semn că ursitul meu era bătrân ....iar Costică avea aproape 40 de ani....

Asta nu este o poveste auzită, ci este o poveste pe care eu am trăit-o!

Eu am fost Cristina!
Pupici!
Nu uitați să vă abonați la acest blog https://ofataanonyma.blogspot.com/, o distribuire și un like!
Să treceți și pe la canalul de youtube ”Mihaela Miha 39 ” !

Comentarii

  1. Simpatica poveste din trecut

    RăspundețiȘtergere
  2. Păcat că e scris atât de prost. Te rog fă un efort să scrii corect românește..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios? Ne mai uitam si la gramatica acum? La ce captivantă a fost povestea nici nu am băgat d seama...in fine fiecare cu ce il doare...

      Ștergere
  3. De mult asa povesteau batrani sint povesti adevarate

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)