La povești cu bunica Trandafira:"Cum mi-a făcut o năroadă farmece și blestemat la Biserică să mor, dar a murit ea!"

Salut , dragi prieteni!
Vreau să vă mulțumesc pentru că am ajuns de la 3 abonați la acest blog, la 20! Nici nu știți cât de mult mă bucură și asta mă motivează să postez mai des!
În continuare vă puteți abona aici https://ofataanonyma.blogspot.com/?m=1 sau pe pagina mea " O fata anonyma".(https://m.facebook.com/profile.php?id=1585148685032766&ref=content_filter)
Nu uitați de o distribuire, comentariu și like!

Această întâmplare s-au petrecut când eu eram prin clasa a 4a , deci eram destul de mare.

Noi avem multe grădini, care ne-au fost date după ce a căzut comunismul. Una dintre grădini era mare și am hotărât să las pe două verișoare să cultive și ele acolo diverse produse.
După vreo 12 ani de împărțit acea grădină, am hotărât să rup această înțelegere.

Nu sunt un om rău, dar când faci bine și primești rău ,te saturi! Această verișoară se numea "Bombonica"(poreclă), numai rău făcea, îmi scotea ceapa ,la răsadurile le tăia rădăcina, voi ce a-ți fi făcut în locul meu????
Ne-am certat groaznic, drăcuit.... amenințat...

Bombonica  era o femeie foarte rea, știa toate țigăncile de pe la Orșova! 

Era Duminică pe la ora 3, mă pomenesc cu o altă verișoară, Dafina :
- Trandafira, ieși să îți spun ceva!
- Acușa vin!
- Fată ce i-ai făcut lu' Ioana Bombonichii???
- Ce să îi fac eu ???
- Auzi că i-ai luat grădina, cică a fost la primărie și pământul de acolo este al lor!
-Nu are cum, eu o am pe act, îți arăt dacă vrei?!
-Nu te saturi de pământ, că ai dat la sapă ani de zile...
- Tot eu sunt rea?? Tu nu știi ce îmi face?
- Am auzit, dar și tu ești rea...
- De ce veniși la mine? 
- Mă trimisă Ioana să îți spun să te pregătești că mâine mori!
- Huiduuu de aici, de unde știe???
- Auzi că a fost la Biserica și la "fetele ei " și mâine mori!
- Doamne , chiar nu ai mine de loc, pe aia o cred , dar tu Dafina????
- Zău, că așa îmi zisă!!!
- Eu nu cred! Auzi, i-a ieși afară !
- Trandafira, să nu zici că nu ți-am spus!!!

Eu copil fiind, stăteam numai"după fusta ei", doar ea m-a crescut! O i-au la fugă în casă și îi zic mamei:
- Mama , Transa mea moare mâine?(așa îi ziceam eu '' Transa"....
- Cum mă????Ce îi e rău ???
- Venii tanti Dafina și zise că moare Transa !
- A bătrână, așa este ???
- Draci de amiază!
- Zi odată , că plânge fata în casă ???
- Venii, năroada de Dafina ,că o trimisă Bombonica , că mi-a făcut farmece și blestemat la Biserică și azi se fac 6 săptămâni ....
- Doamne ....
- Eu nu cred....

Am plâns toată seara că moare, Transa mea.... . Tati când a auzit și el s-a speriat la fel ca și mama, doar bunica Trandafira era liniștită și râdea de noi cum ne îngrijoram. 

Pot să  spun că în noaptea aceea am făcut cu rândul la bunica și o trezeam din 5 în 5 minute ...:
-Transa, ce faci???
- Până când să mă școli tu, bine, acum îmi vine să te bat!
- Îți este rău , te îmbrăcăm în hainele ale bune???
- Fetița, mă scoateți din toate lubenițele de la Colectiv , duceți- vă la culcare ....
- Nu plec de aici, măcar să ai lumânare ...
- Sunteți nebune .....
 Așa a râs de noi bunica toată noaptea. 
Dimineața, eu și mama aveam ochii ca ceapa, Transa făcea mișto de noi:
- Ce bine este în lumea ailaltă !
- Taci, maie...
- Am murit și am înviat ! Așa s-au simțit Isus Hristos, am energie să sap un hectar de porumb...
- Hahaaaaaaa

Ăsta era pe la ora 8, pe la ora 10, auzim clopotul de la Biserică și Dafina la poartă:
- Dafina, am murit bate clopotul pentru mine! Mulțumesc pentru avertizare! Buhuuuu,  acum te bântui !!!
- Tu nu ai auzit nimic???
- Ba da! Le-ai făcut pe ăștia să mă păzească ca pe mort!
- Murii Ioana!
- Faci glume ????
- Nu fată, murii!!!
-Cum ??? Că ieri te-a trimis să îmi spui că mor??!!! 
- Da, uite murii!
-  Ai zis că sunt eu nesătulă de pământ , vezi Dumnezeu ?!!!
- Da , ai dreptate s-au întors pe ea!
- Năroadă ai fost și tu...dar și ea ...a saturat-o Dumnezeu!
- Ți-a dori rău ție și se pusă pe ea....
- Să vezi soarta....
- Și cum murii???
- A făcut la cap, că o găsiră și cu nevoile făcute pe ea....
- Dumnezeu să o ierte !
- Dumnezeu să o ierte !

Această poveste o știu, pentru că numai eu știu în noaptea aia cât am stresat la biata mea Transa !...
Sper că v-a plăcut ! Nu uitați de abonare și like paginii mele https://m.facebook.com/profile.php?id=1585148685032766&ref=content_filter!
Eu am fost Cristina ! 
Pupici ...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)