La povești cu bunica Trandafira:"Nenea Ion Guriță a urmărit o pe vrăjitoarea Ghiorghita".



Salut dragi prieteni, astăzi o să vă povestesc o întâmplare ciudata, dar și amuzanta.
Mie mi-se părea amuzantă, dar nu era așa...

Într-o seară, nenea Ion Guriță venea de la muncă, fiind paznic la colectiv, termina-se târziu și îl prinsese noaptea....
Venind el ușor spre casă, o vede pe Ghiorghița că mergea și se uita in urmă, să nu o vadă cineva.
Nea' Guriță, curios nevoie mare, se gândii:
- Unde se duce Ghiorghița la ora asta??? O fi furat de la Colectiv....????Mă duc să văd!
Femeia avea în mână un fel de bici...și o sacoșă...
Nenea Gurița se gândea , că poate furase ceva sau își înșeală bărbatul....iar el vrea să vadă!
Ghiorghița o luă pe ulița de la Dunăre și era tare precaută.
Ajungând pe malul Dunării, într-o noapte cu lună plină, nenea se ascunsă între niște tufe. Vrăjitoarea aprinsă  lumânări și bătu apa cu biciul de câteva ori.... . După ce rostii niște incantații, ieși dracu' din Dunăre... .
Nenea Gurița, se pi* pe el de frică, dar nu scoase nici-un sunet....
-Ce îmi dai, femeie astăzi???
- Nu știu încă!???
- Nu mi-l dai pe al din tufe????
- Nu!!!" Ea avea 2 băieți și se gândii că poate vreunul se luase după ea"...
Nea' Guriță, se că* pe el de frică....
- Bine!
- Uite Pilu', are un taur mare, du te i-al!
Bietul om ...a făcut la rugăciuni, câte nu a făcut toată viața....
După ce plecă Ghiorghița , se dusă și omul acasă la nevastă:
- Ioane, ce este cu tine ?
- Mă mâncă in c*, să o urmăresc pe Ghiorghița...
- Păi?
- Asta e vrăjitoare! Uite ce văzui....
- Tot satul știe, cine este ea!!!!
- Eu nu am crezut....mă că* pe mine....
- Doamne...
- Să văd mâine ce se întâmplă cu taurul lu' Pilu'.....
A doua zi ,nenea  Guriță auzii că taurul lu' Pilu' a murit noaptea trecută... fără motiv...

Când ajunse la Colectiv, îi zice femeii:
- Ghiorghița, unde ai fost aseară?
- Acasă !
- Ai fost la dracu'!
- De unde știi??
- Eu am fost al din tufe...
- Auuu, tu ai fost??? De știam că ești tu, te dădeam, dar am crezut că sunt copiii mei ...
- Afurisită femeie, păcat de tine ..pe lumea cealaltă o să pătimești... . Potolește cu prostiile că ai copii...
- Da .... Da ..
 Bineînțeles că nu s-au potolit, a făcut multe ...
Nenea Gurița a povestit în tot satul, ce a văzut...iar de atunci poartă la el tămâie, apă sfințită și numai întârzie niciodată...

Sper că v-am plăcut!!!Aștept părerile voastre în secțiunea de comentarii!!!
Eu am fost,  Cristina!
Pupici!

Comentarii

  1. amintiri frumoase si nepretuite ne raman in suflet, multumim de poveste si asteptam continuarea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac astfel de povestioare scurte. 😊 😊

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar amuzantă istorioara!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe mine ma cam inspaimanta povestile cu vrajitoare, dar am avut curaj sa o citesc pana la sfarsit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Și mie îmi place genul acesta de povestioare scurte, în stilul lui Creangă! ��

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce poveste draguta, imi aduce aminte de povestile citite in copilarie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, :) o poveste cu talc, de spus nepotilor si altor oameni cu suflet de copil.

    RăspundețiȘtergere
  8. Poveștile de acest fel au un farmec deosebit. Continuă să le pui în pagină.

    RăspundețiȘtergere
  9. Povestile cu si de la bunici sunt absolut minunate. :D E bine ca le pui pe blog. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce mi a placut povestea! E tare faina!

    RăspundețiȘtergere
  11. Povestile cu iz vechi au un farmec aparte, mi-a placut povestioara.

    RăspundețiȘtergere
  12. Din pacate cu povestile astea ramanem si ne amintim cu drag de ele peste ani

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!