La povești cu bunica Trandafira:Trăznit de Sfântul Ilie!

Salut, dragi prieteni !
Astăzi o să vă povestesc cum nea' Calu' a fost trăznit de Sfântul Ilie.

Nu știu la voi, dar la noi în zona Olteniei, Sfântul Ilie este cel responsabil cu vremea. Se zice că dacă tună și fulgeră în acea zi , recoltele o să fie bogate.
La noi sunt 2 Sfinți care poartă numele de Ilie. Sfântul Ilie (fratele cel mare) și Sfântul Ilie cel ȘCHIOP (fratele cel mic).

Cel  m-ai rău este Sfântul Ilie cel ȘCHIOP, se spune că El nu știe când este ziua lui:
- Nană, când este ziua mea?
- A trecut, Ilie?
- Păi și de ce nu mi-ați zis și mie??
- Știi tu de ce!
- Dacă aș știi a-și da tunete și fulgere de ar "tremura copilul în mamă și vițelul în vacă"!
- Vezi, de asta!

Așa spunea bunica, că de ar știi mare prăpăd ar da pe pământ.

Nea' Calu', nu era cel m-ai cinstit om, fura de rupea! 
Îi spuneau Calu', pentru că era un om la 2metrii și bine făcut cu o burtă. Îl știu și eu, eram mică când a murit, dar nu prea conștientizam, bunica mi-a povestit când am crescut acest eveniment .

La cât rău a făcut și-a luat și multe blesteme: " să te trăsnească Dumnezeu, de hoț" etc. 
El avea și un defect, nu credea în sărbători și scăpa la muncă, că nu îi m-ai ajungea nimic, cu toate că soția îi spunea, dar el nu înțelegea !

În acea zi de Sfântul Ilie, Calu' era de rând cu oile .
Satul avea" rând cu oile", adică toate oile satului se adunau într-un rând și fiecare se ducea în funcție  de cate oi avea, iar laptele din acele zile rămânea celui care se ducea cu ele.

Țin minte și acum acele zile, cum veneau femeile dimineața și seara la muls, acolo se spuneau cele m-ai frumoase povești...iar eu stăteam și ascultam ... .

În acea zi era rândul lui să meargă cu ele.  Să vă spun că nu era o zi care să arate că cineva o să fie trăznit , era cald , dar căldură aceea care vestește ploaia...

Calu' avea un miel mare, crescut de el la biberon, iar acesta se ținea numai după el . 

Pe la ora 4 , se pusă o ploaie cu tunete și fulgere de toată frumusețea .
Pe seară oamenii așteptau oile să vină la muls, dar Calu', nu apărea ....
Atunci au venit oamenii care se aflau la muncă pe câmp cu oile și au spus că le-au găsit împrăștie , dar nu era nimeni cu ele. 

Au chemat Poliția și au plecat să îl caute . L-au găsit trăznit și pe el , dar și mielul.

Cei care l-au văzut spun că era negru.... . 
Nu știu care este motivul acestei întâmplări , dar foarte ciudat că a fost trăznit împreună cu mielul ...
 Voi știți povești din astea , le aștept în secțiunea de comentarii !
Nu uitați să vă abonați la acest blog și să dați un like paginii : ( La povești cu bunica Trandafira)!

Eu am fost Cristina!
PUPICI!!!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)