La povești cu bunica Trandafira: "Întâlnirea mea cu Ursitorile"!


 Salut, dragi prieteni ! Astăzi  o să vă povestesc ce a văzut bunica Trandafira când i-au pus Ursitorile, tatălui meu.

Întâmplarea s-a petrecut în anul1967,  in data de 6 Octombrie.

La noi în Oltenia, la 3 zile de la nașterea copilului , se pun Ursitorile.

În mitologia noastră , cele 3 fete /femeie care vin să ursească, copilul nou născut, sunt cele care îi stabilesc drumul în viață.  Ele îi urează fie de bine , fie îi stabilesc anumite cumpene .

Eu cred în ele, deoarece am o experiență pe care o să o împărtășesc cu voi într-o altă postare , și anume ce am simțit eu când i-am pus Ursitorile , copilului meu.

După cum spuneam a 3 a zi de la nașterea  , se face de către moașa copilului 3 turtițe, care sunt unse cu miere și sunt puse pe o măsuță lângă patul copilului. Înainte de asta , se face curățenie generală în casă , dar și în curte . Înainte moașa , venea și ajuta la curățenie, acum fac cei ai casei sau persoane angajate.

Această curățenie semnifică , un nou început pentru familia copilului , dar și curățarea de trecut.

În satul meu se puneau doar turtele , dar aici la soț se pun pe măsuță și diverse obiecte: ciocan, bani, cărți , etc. 

Mama și copilul dorm singuri într-o cameră separat de tată sau alti membrii ai familiei , nu știu de ce , dar m-am gândit pentru că mama este cea care îl aduce pe lume și există o legătură , 2 ca 1. 

În acea vreme se puneau Ursitorile la 3 zile, deoarece femeile , mai ales cele de la țară , nășteau acasă , cu o moașa,  iar in cazuri grave erau duse la spital. Acum se pun Ursitorile, când iese mama cu copilul din spital.

În dimineața acelei zile sunt aduși 3 copii care o să mănânce cele 3 turtițe.

Dragii mei , eu am avut 2 copii , o fată și un băiat. Fata am născut-o la  7 luni , am stat cu ea prin spital , dar a avut zile. Eram prea supărată pentru a-mi amintii ceva, dar la băiat am avut o experiență foarte reală .

Dacă l-am născut acasă , venea moașa de mă curăța zilnic, dar aveam dureri foarte mari. Am născut un băiețel de aproape 4 kg, foarte greu...

La noi a 3 a zi se pun Ursitorile, dar cum eu aveam niște dureri groaznice ,nu dormisem aproape deloc de la naștere ...

Potrivit tradiției, eu trebuia să dorm singură cu copilul ,dar ce să dorm , că aveam dureri..

Se făcu seara, mă pusei în camera destinată acestei tradiții... . Nu trecu mult că mă pomenii cu un fel de briză și 3 fete veniră și începură să vorbească :

- Ce este soro?

- Este un băiețel , dar este foarte frumos!

- Să știi !

Nu am m-ai înțeles nimic după , am văzut printre gene că erau așa frumoase precum niște păpuși . Erau îmbrăcate în costum popular Bănățenesc și aveau trăiește cu bani . Se auzeau banii cum zdrăngăneau, în timp ce ele se uitau la copil , la ce era pus pe masă.

Nu știu ce să zic , dar erau 3, una mare, una mijlocie și una mică, dar se vedea cum cea mică le dădea indicații celorlalte. Eu m-ai auzisem povești pe  care nu le credeam, dar acum parcă era clar... .

După ce au terminat , eu aveam dureri mari , abia dacă mă abțineam să nu urlu, a venit cea mică la mine și mi-a zis:

- Asta doarme de aseară ! O să fie bine ....

M-a mângâiat pe cap, am simțit adierea aceea și au dispărut ... . În momentul dispariției am auzit câinii cum urlau și lătrau mai să rupă lanțul ....

M-am ridicat, durerea dispăruse , parcă cineva mi-o luase cu mâna"....

Le-am povestit dimineață și celor din casă, unii au rămas uimiți, alții au zis că am visat...

Totul a fost parcă aievea....nu vă mint...eu asta am văzut ...

Voi a-ți avut întâlniri cu Ursitorile sau părinții v-au povestit ce au simțit la acest ritual ?

Aștept părerile voastre!

Vă mulțumesc pentru susținere, suntem aproape 90 pe pagina :" La povești cu bunica Trandafira!", pentru asta , vă mulțumesc!

Pupici 😍😍😍😍😍😚 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!