Tradiții de Sfântul Andrei !!!

 Salut, dragi prieteni!


Vreau să vă  mulțumesc pentru aprecierea acestui blog! Nu mă gândeam niciodată că  aceste povești o să placă vreodată. 

Doresc la mulți ani și  îndeplinirea tuturor hotărârilor celor care își serbează astăzi ziua numelui. Sănătate și putere în  toate.


Astăzi o să vă  prezint obiceiurile noastre de Sfântul Andrei!

După  cum știți,  Sfântul Andrei este ocrotitorul României,  de aceea s-a dat și  legea prin în  această  zi , o parte din clasa muncitoare se bucură  de această zi liberă. 

Pe lângă  semnificația Biblică,  prin toate regiunile României sunt prezente și  anumite superstiții ,pe care eu o să  vi-le prezint astăzi. 

După cum v-am spus și  în alte articole,  zona mea de baștină este Oltenia . Aici tradițiile au fost uitate în  mare parte, dar mai  sunt persoane care încearcă  să le păstreze.

1 ) Semănatul de grâu într-un ghiveci!


Potrivit acestei superstiții,  dacă  semeni în  seara/ziua de Sfântul  Andrei grâu,  iar acesta incolțește, tot anul vei avea parte de spor și reușită în  casă.  Se spune că toate dorințele tale vor încolții,  precum grâul!

2) Pusul  crengilor de corcoduș în apă!


Potrivit tradiției,  dacă  la această sărbătoare pui crenguțe de corcoduș în  vază,  iar acestea înfloresc până de anul nou, vei avea un an prosper. Dacă nu înfloresc,  o să ai un an foarte greu.

3) Punerea usturoiului la uși și ferestre!


Din această seară,  strigoii umblă  pe pământ și  deranjează somnul oamenilor, mai  ales a fetelor/ băieților necununați, fapt pentru care se pune usturoi la uși și  ferestre pentru alungarea lor.

4) Punerea busuiocului sub pernă pentru visarea ursitului/ ursite!

Această superstiție era folosită  de fete/ băieți  care doreau să afle cu cine se vor căsători. 

Am testat și eu această superstiție,  din care am tras sperietura vieții,  deoarece am visat pe un coleg din generală... . Dar acum după  ce mi-am întâlnit soțul,  acel băiat pe care îl  văzusem , semăna perfect cu soțul  meu.  Probabil de aceea a fost făcută  această  asemănare. 

Mi-am pus și  acum măritată,  mi-am pus de curiozitate, visând pe soțul meu.

5) Prepararea unei turtițe dintr-o lingură de apă și una de sare și una de făină. 


Se spune că dacă faci turtița aceasta în  seara de Sfântul Andrei și o mănânci, fără  a bea apă în timpul nopții,  vei visa ursitiul /ursita  cum îți  dă apă. 

Din experiența  mea, țin să vă îndrum spre folosirea unei linguri cât mai mici , deoarece dacă  veți folosi ditamai lingura ca mine , abia o să o mâncați, deoarece este foarte sărată. 

Am mâncat acea turtă,  știu că  am visat ceva , dar am uitat....

6) Dacă  decojești un măr  fără întrerupere și îl arunci spre partea dreaptă  , vei afla inițiala ursitului/ursitei. 



Am experimentat și  acest mit, dar nu știu cum să  îl  interpretez.

Am decojit acel măr,  și l-am aruncat spre partea dreaptă și mi-a ieșit litera "C". Pe atunci aveam un prieten pe care îl chema Claudiu și chiar am crezut că  el este . Din curiozitate am aruncat și  a doua oară,  formandu-se  litera"M". Acel prieten al meu avea și un nume cu "M". Țin să menționez că  doar de 2 ori am aruncat. A trecut timpul și m-am despărțit de acel prieten. Peste un timp mi-am găsit  pe altcineva care avea inițiala "M".

Deci pot să spun că  acest ritual mi-a arătat inițialele foștilor mei. Mi-sa părut foarte ciudat.....

7) În alte părți în  această seară,  se fură porțile fetelor de măritat,  ca semn că  un flăcău o dorește de soție.



Acestea au fost superstițiile de Sfântul Andrei, din zona mea . Dacă  dummneavoastră știți și alte, vă aștept să mi-le spuneți în  secțiunea de comentarii. 

Nu uitați să  dați like paginii de facebook "La povești cu bunica Trandafira " și să vă abonați la acest blog.

Eu am fost Cristina!

Pupici!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!

Depresia antenatală! ( În sarcină)