Animale care se presupune că prezic vremea!

 Salut, dragi prieteni ! 

Doresc să vă mulțumesc pentru toate aprecierile care mi-le oferiți !

Astăzi m-am hotărât  să scriu un articol pe care l-am gândit de mult, dar am crezut că nu este momentul lui!

Mult timp m-a fascinat legătura dintre animale și anumite fenomene ciudate, chiar și cele meteorologice. 

Bătrânii noștri se foloseau de animale uneori să afle cum este vremea, dar și a fenomenelor extreme cum ar fi cutremure , dovadă stând nenumăratele mărturii de la cutremurul din Indonezia .

Elefanții !



Cu toții știm ce s-a întâmplat în anul 2004 în Indonezi când a avut loc acel cutremur foarte mare în oceanul Indian care mai apoi a fost urmat de un tsunami foarte mare . 

Oamenii au spus că toți elefanții cu ceva timp înaintea ca acel cutremur să se producă au fugit cât mai departe de mal . Cu toate că sătenii au încercat să îi oprească, aceștia erau așa de speriați și agitați încât au fugit spre cele mai înalte locuri !



Care este legătura dintre elefanți și cutremurele de pământ ?? Răspunsul este foarte clar Infrasunetele !

Infrasunetel  sunt sunete de joasă frecvență pe care urechea umană nu le poate capta , dar animalele mai ales elefanții au această abilitate de a percepe infrasunetele !

Gâștele sălbatice !



Eu locuiesc pe malul Dunării în satul Ostrovul Corbului . Satul meu natal se spune că ar fi un fel de insulă,  deoarece este înconjurat de foarte multe bălți! Pe aceste bălți locuiesc ce au mai rămas din gâștele sălbatice, care pentru noi sunt un fel de " meteorolog ".  Spun asta deoarece când vremea se îndreaptă acestea zboară spre Dunăre , iar când vremea se înrăutățește zboară înapoi spre bălțile care înconjoară satul .

Nu poți să nu le observi dacă ești prin curte , deoarece le poti auzii chiar dacă zboară foarte sus !

Eu chiar am stat și am urmărit acest ritual al lor stând cu Derek mai mult prin curte . După acele ploi , seara le-am auzit cum zburau spre Dunăre , iar când au început ploile mi-a spus mama că le-a auzit  trecând la baltă!

Șarpele!



Dacă șarpele trece drumul spre apă ,înseamnă că vin ploile . Ne dădeam seama de asta pentru că vedeam dâra lăsată de acesta pe nisip .

Nu știu dacă este adevărat, dar uneori după ce vedeam dâra nu dura câteva zile și venea ploaia !

Broaștele ! 



Vara ne dădeam seama mai mult cum v-a fi vremea după orăcăitul broaștelor  ! Când era secetă acestea cântau anemic spre deloc , iar cu ceva timp înainte să plouă dacă nu orăcăiau de ne durea capul!

Furnicile !



Furnicile  simt iar venirea ploii! În zilele secetoase când ploaia întârzie , furnicile se strâng în număr foarte mare sau în lanțuri foarte lungi . Bunica spunea:" S-au strâns furnicile , cer ploaie !" . Coincidență sau nu , după aceste reuniuni , mereu la ceva timp plouă.  

Cocoșii ! 



Potrivit credințelor din zona mea,  dacă cocoșul cântă înainte de ora 12 se schimbă vremea! Chiar aseară s-a întâmplat o chestie din asta ciudată pot spune . La mine aseară a plouat , cocoșii au cântat înainte de ora 12 , iar astăzi de dimineață a ieșit soarele .

Păianjenii!



Păianjenii au iar un fel de simț pentru schimbarea vremii . Am observat că păianjenii înainte de vremea rea își abandonează pânzele și se trag spre locuri mai adăpostite ! 

Eu mereu am crezut că animalele au unele  simțuri foarte bine dezvoltate , pentru că ele au propriile legi de supraviețuire ! Ele sunt înzestrate cu multe simțuri care le ajută să supraviețuiască  .

Sper că v-a plăcut acest articol, pentru că vor urma mai multe articole de acest gen! 

Nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii :"La povești cu bunica Trandafira "!

Eu am fost Cristina ! 

Pupici !!!


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!