Diavolul și vânătorul!


 Salut, dragi prieteni !

Vă mulțumesc  pentru toate aprecierile pe care le-am primit la seria de postări numite Demonul îndrăgostit !

Astăzi m-am hotărât să scriu o poveste mai veche pe care mi-o povestea bunica, mai ales în perioada Bobotezei .

După cum știm atunci când se sfințesc apele la Bobotează , Diavolul iasă din apele râurilor,  fluviilor , mărilor etc. , și se ascunde prin păduri sau pe oriunde apucă. 

În cele 40 de zile în care apele sunt sfințite , acesta nu poate să mai stea în ele ,deoarece după cum știm apa sfințită la Bobotează este una din armele împotriva lui. 

Diavolul din povestea noastră  stătea ascuns într-un codru foarte des unde își petrecea timpul până la sfârșitul celor 40 de zile .

Animalele domestice simt mereu prezența acestuia la fel și cele sălbatice , doar că cele din urmă nu îl suportă și chiar sar să îl muște !

În ziua aceea se află prin pădure un vânător care se afla la vânat de fazani,  iepuri , porci mistreț . Nu plecase la ceva anume , pentru că nu știa ce o să găsească pe vremea aceea rece .

A urmărit un iepure până în inima pădurii, unde l-a pierdut.... .

Când se pregătea să plece aude un fel de lătrat, iar o voce groasă și stinsă încerca cumva să se apere prin strigăte...

Vânătorul nostru auzind ,a fugit repede cu pușca pregătită crezănd că un alt consătean venise la vănătoare , iar ceva îl atacase!

Când ajunge ce să vezi, un lup cum trăgea așa trăgea de piciorul a ceva care se părea a fi om.

Vânătorul nu stătu mult pe gănduri și trase câteva focuri de armă, iar lupul fugii.

Când s-a dus să ridice persoana ce să vezi :

- Ești bine cumetre???

- Sunt bine , ajută-mă să mă ridic !

Când îl ridică vânătorul și văzu cine era se sperie:

- Stai omule , nu te speria!

- Drace !!!  Te rog nu îmi  face nimic ....

- Stai liniștit , nu îți fac nimic, doar m-ai salvat de lup!

- Te rog , am familie !!

- Nu îți fac nimic, nu auzi ??

- Bine....( omul era foarte speriat)

- Mulțumesc vânătorule ! 

- Nu ai pentru ce , te ajutam oricum..

- Chiar dacă știai cine sunt ??

- Drace, chiar dacă știam că ești tu, tot gonean lupul...

- Știu că ești sincer ...

-Tu cum  poți să te lași mâncat de lup??? Doar ai puteri??

- Este Boboteaza , iar puterile mele sunt foarte slabe ....

- Auuu!!!

- Chiar dacă aveam putere mai mare , animalele mă simt , iar cele sălbatice pot să mă și trimită în Iad .... pentru că așa le-a lăsat Dumnezeu....

- Sunt multe chestii care nu le intelegem!

- Omule, știu că ai suflet bun și chiar dacă știai că sunt eu , tot mă salvai! Cere-mi ce vrei tu și eu îți pot da??!!!

- Apreciez , dar eu cred în Dumnezeu și nu îmi doresc nimic de la nimeni,  nu prea vreau să am legătură cu tine....

- Te înțeleg!!

- Uite pușca mea, dacă mai ai probleme tragi un foc și gata , orice animal te lasă în pace ! Mulțumesc lui Dumnezeu am tot ce poate să își dorească un om! Familie , libertate, credință,  iar din ce muncesc îmi  ajunge ....

- Mulțumesc, omule !

- Bunătatea nu înseamnă doar să faci fapte bune pentru cei buni, ci să îi arăți unuia care face fapte rele , că există bine într-o lume pe care o urăște! Chiar și Diavolului!

- Omule,  o să veghez asupra ta!

- Rămâi vigilent,  Drace !

Vânătorul plecă spre casă puțin speriat, dar mulțumit că a făcut o faptă bună!

Cu toate că îi dăduse cea mai bună pușcă , nu îi părea rău și simțea că însăși Dumnezeu este mândru de el!

Vânătorul i-a povestit nevestei , care s-a speriat groaznic,  dar a fost mândră de soțul său !

A trecut ceva timp de la acest eveniment, iar Diavolul s-a ținut de cuvânt a vegheat asupra omului și nu a lăsat nici-o progenitură de-a sa să se apropie de om....

După un timp omul s-a hotărât să meargă din nou la vânătoare , era puțin invidiat de niște consăteni  pentru că avea prea multe , era un om bun, dar și un vânător desăvârșit !

Văzând că plecă la vânătoare , s-au înțeles să îl urmărească și să îl omoare cu propria armă, făcând totul să pară un accident!

Când vânătorul a ajuns în inima pădurii și-au făcut apariția cei doi:

- Salut,  vânătorule !

- Salut!

- Uite am venit să ne plimbăm prin pădure și te-am văzut .

- Mă bucur că ați venit să mă salutați , dar am luat urma unui porc și trebuie să plec...

- Ai niște apă ?? Ne este tare sete!

- Da! 

Când vânătorul lăsă arma jos să scoată din tolbă  apa , unul dintre ei se repezi și îi  luă armă!

- Ce faceți băieți??

- Ne-am săturat de tine! Toți  te laudă ,pe noi oricât vânăm , oricât muncim nimeni nu zice nimic! Acum o să mori, iar toți o să creadă că te-ai sinucis sau omorât accidental !

Cum au întins pușca spre om, din copac sării nimeni altul ,decât Diavolul :

- Ce faceti,  progeniturile mele ??

- Tu cine esti??? ( Și  tremurau ....)

-Tatăl vostru! După ce o să îl omorâți din invidie pe acest om, o să veniți la mine .... o veșnicie cu mine în Iad! Haideți,  continuați !

Când cei doi l-au văzut pe Diavol cât era de urât și cum le-a explicat eternitatea în Iad, aceștia au lăsat pușca și au fugit ....

- Mulțumesc, Diavol !

- Nu ai pentru ce ,tu  ai făcut la fel! 

- Nu înțeleg ce le-a venit ???

- Invidie! Cu toate că mi-ar fi plăcut 2 suflete în plus în Iad , nu te-am putut lăsa.... . Mi-ai oferit o lecție prea mare !

- Ce lecție???

- Cea a bunătății! Chiar dacă mie îmi plac păcătoșii și  ador să îi văd cum suferă,  eu de fapt le arăt o cale și consecințele,  exact ca acum! Ei au ales! Să vezi ce oameni buni o să fie ! Uite cum îi fac eu favoruri lui Dumnezeu...chiar dacă nu recunoaște. 

- Eu oricum îți  mulțumesc din nou!

- Ți-am zis că o să veghez asupra ta! Acum să nu spui la nimeni că eu te-am salvat pentru că îmi distrug reputația și așa o să umple ăștia  satul că ești omul meu....

- Bine, Diavol!

- Eu sper să faci fapte rele, că tare îmi este drag de tine ! Te pun la loc de cinste în Iad!

- Eu cred în Dumnezeu, creatorul meu si al tău , îmi este suficient!

- Mi-a părut bine omule că te-am putut ajuta și în același timp să scap de datorie ....

- Ți-am  zis și atunci , chiar de știam că ești tu, tot te ajutam ! Nu era nici o datorie !

- Pe unii dintre voi oricât aș încerca nu vă pot ispitii....

- Așa este!

- Îmi place pușca o să o folosesc mereu!

- Rămâi cu bine , Diavol!

- Să ști că tot rău sunt și viclean!

- Bine !!

Cei doi care au dorit să îl omoare au spus în tot satul că este "omul Diavolului " de aceea are de toate și este atât de ager....

Când vânătorul a murit și a ajuns în fața lui Dumnezeu și a Diavolului acesta i-a zis:

- Salut vânătorule! Ești al lui Dumnezeu,  cu toate că îmi doream să fi al meu ....

- Drace, ai învățat și tu o lecție atunci!

- Nu am învățat, Doamne ! Am simțit lecția, că de învățat , învăț și uit ! Când simt , nu uit niciodată!

-Îți meriți locul în Rai, vânătorule! 

- Mulțumesc, Doamne !

Atunci Diavolul i-a arătat pușca vânătorului :

- Nu se știe când mă întâlnesc cu un lup!

- Să ai grijă de ea, este a familiei mele !

- Cu  respect,  vânător bun!

După ce sufletul vânzătorului a intrat în Rai , Diavolul spune:

- Pot să mai discut cu el câteodată la poartă???

- Nu !

- Nu prea știu cum funcționează pușca!

- Știi că nu o să îl ispitești ???

- Știu, dar îmi place să vorbesc cu el !

Aceasta a fost povestea Diavolului și a vânzătorului, poveste pe care eu am dezvoltat-o puțin, dar la bază povestea pune în prim plan pe diavol care este ajutat de vânător, iar mai târziu acesta il ajută la rândul său!

Sper că v-a plăcut și nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii " La povești cu bunica Trandafira "!

Eu am fost, Cristina !

Pupici


Comentarii

  1. Nu cunoșteam povestea, este ceva din folclor?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de interesanta este povestea!! Mi-a placut mult sa o citesc, chiar nu mai lecturasem ceva asa interesant de mult timp. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesanta povestea ta, a fost o incantare sa o citesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce drăguț!
    Mă bucur că ne prezinți astfel de povești .

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi-a placut mult articolul. Povestea este foarte diferita de ce am citit pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitări! îmi plac poveștile și îmi place să le găsesc mereu esența, să le gust pe îndelete. Mi-a plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut povestea si observ ca ai o imaginatie foarte bogata

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari mi-a placut povestea

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!