Tradiții și superstiții de Bobotează!

 Salut, dragi prieteni ! 

Vă mulțumesc pentru toate aprecierile oferite și sprijin !

Astăzi o să vă prezint ce superstiții și tradiții avem noi în zona Olteniei de Bobotează!



Credincioșii merg la Biserică pentru a lua Aghiazm Mare ( Apa Sfințită)!



În această zi se face slujba în care se Sfințește Apa. Această sărbătoare  este un fel de reamintire a Botezului Domnului nostru Isus Hristos în apele Iordanului, de către Ion Botezătorul !

Oamenii merg pentru a lua Apa Sfințită, care este o armă împotriva duhurilor rele . Se stropește casa, animalele , oamenii , recoltele. 
În cazul în care copiii sunt deocheați se stropesc cu ApăSfințită, dar și atunci când  slujitorii stanei ne deranjează viața! 

Aruncatul crucii într-o așezare de apă!



Acest ritual este făcut pentru a sfinți așezările de apă din  zona în care trăim. 
 
La mine spre exemplu se aruncă această cruce în Dunăre!


 
Se oferă 3 bărbați care după ce preotul aruncă acea cruce de lemn , înoată pentru a o recupera . Cel care o recuperează primește o recompensă, dar se spune că o să  fie protejat de Dumnezeu tot anul. Este o probă foarte grea , deoarece uneori apele sunt forte reci și chiar înghețatele !

Se pune busuioc sub pernă pentru visarea ursitului!




Procedeul este exact ca cel din noaptea de Sfântul Andrei , dar aici se folosește busuioc luat de la preotul care vine cu Boboteaza . 
Se spune că are putere mai mare deoarece  acesta este Sfințit !
În noaptea din data de 5 spre 6 , fetele nemăritate pun un fir de busuioc sub pernă , iar noaptea în vis i-se arată  chipul celui care îi este este sortit !

Pentru a afla sortitul și prin metoda verighetei :" La 12 noaptea în seara de Bobotează se pune o verighetă în Apă Sfințită, unde se spune că vei vedea chipul celui sortit!".



În această seară se face o turtiță dintr-o lingură de apă , una de făină  și una de sare. După coacere se manncă și încercați să nu beți apă, se spune că cel  sortit o să vină în vis să vă dea apă.




Eu am încercat procedura cu busuiocul și turtița .  La busuioc am visat pe soț , dar și la turtiță am visat ceva , cu toate că nu îmi amintesc prea clar ...din cauză că toată noaptea mi-a fost sete ! 

Ca un sfat la pregătirea acelei turtițe este sa folosiți linguri cât mai mici , pentru că iese maricică și este foarte greu de mâncat din cauza sării !

Diavoul iese din ape !



Diavolul iese din apele în care stă, cum ar fi râuri, fluvii, pârâuri , mare pentru că timp de 40 de zile apele  acestea sunt sfințite și îi arde pielea !
Acesta stă ascuns în păduri ,  iar fenomenele ciudate sunt mai dese!


Se stropesc mormintele!




La noi după ce se i-a Apă Sfințită, se merge  la cimitir unde se stropește mormântul pentru că 40 de zile Diavolul a ieșit din ape și poate deranja somnul mortului !


Preotul vine cu Boboteaza !




Cu câteva zile înainte de această sărbătoare , preotul vine și stropește toate încăperile casei cu apă sfințită pentru alungarea duhurilor rele și purificarea  casei, dar și un fel de primire a Botezului Domnului în casa noastră!

Acestea au fost tradițiile și superstițiile de Bobotează din zona mea ! 
Dacă în zona voastră mai sunt și altele aștept să mi-le comunicați!

Nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii:" La povești cu bunica Trandafira "!

Eu am fost Cristina !
Pupici!!
 




Comentarii

  1. Stiam si eu de o parte din aceste traditii :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aruncatul crucii in apa se face si la noi, tot la Dunăre

    RăspundețiȘtergere
  3. Tradițiile de Boboteaza sunt pline de semnificații, indiferent de zonă și cred ca ar trebui păstrate și transmise mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tot așa e și la noi de Boboteaza. Frumoase tradiții.

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiam de cateva traditii, dar mereu aflu ceva nou!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cam aceleasi traditii de Boboteaza le stiam si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. O parte dintre ele le știam, dar am descoperit și câteva superstiții noi

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!