Cum a fost avertizat ca "urlă" Dunărea, dar nu a ascultat!

 Salut, dragi prieteni! 
Vă mulțumesc pentru aprecierile oferite articolelor mele!

Astăzi o să vă povestesc o întâmplare reală povestită de cineva.

Bătrânii spun că apele cer uneori " sacrificiul" care constă în " cap de om". Adică cineva o să se înece în perioada următoare. 
Când locuiești lângă o așezare de apă, auzi inevitabil multe povești, mai ales spuse de pescari. 

Povestea de astăzi s-a întâmplat chiar în zona mea, dar într-o perioadă recentă. 



Doi bărbați, tată și fiu , au plecat într-o zi călduroasă de vară la o plimbare prin satele aflate pe marginea Dunării, cum spuneam noi  " satele din jos". 
S-au plimbat, mai ales că aveau niște rude pe acolo.



Fiind foarte cald s-au dus la un birt care se afla în apropierea apei pentru a bea o bere. La una din mese stătea un pescar bătrân care spune:

- O auzi? Urlă!
- Ce să urle, moșule?
- Dunărea!
- Cred că ai vedenii!
- Nu am vedenii! 
- Cred că urlă berea din dumneata!
- Nu mă crezi?
- Cum să urle o apă?!
- Când "stai" zi și noapte pe ea înveți ce vrea să spună!
- Aiureli!
- Tată, cere "cap de om"! Când venii la birt, avea niște spume și avea urletul morții....
- Și cum îți dai seama că urlă? Omul i-a zis mai mult la mișto..
- Noi, pescarii învățăm să conviețuim cu apa. Ea ne dă hrana, prin care ne îngrijim copiii și familia, dar ne este și cel mai mare dușman....
- Cum?
- Ne i-a de lângă ce iubim mai mult...
- Nu înțeleg?
- Poate să ne ucidă...
- Asta stiu ...
- Când urlă" și face spume, nu ne băgăm în ea, așa te sfatuiesc și pe tine ...nu te băga astăzi în apă....
- Ești vrajitor ?
- Sunt pescar, apa este "mama"  noastră...
- Și dumneata vrei să spui că pe căldura asta eu și fiul meu să plecăm fără a ne răcorii?
- Plecați împreună acasă! O să mai fie zile...
- Prostii!! 
- Eu te-am avertizat! Cunosc apa și îi știu " vocea"....
- Bea liniștit acolo, pentru că s-a "urcat" la cap berea....
- Să nu îți pară rău! Noi am pierdut mulți camarazi ...
- Fiule, hai să plecăm! Omul este nebun!
- Nu te băga și nu lăsa nici copilul ....

Cei doi au plecat spre cel mai apropiat loc de scăldat, dar tatăl nu știa că o să urmeze ceva ce îi v-a marca viața ....

În acea zi Dunărea avea niște spume, dar nu bătea vântul deloc.... .
Ajunși acolo, nu a durat mult și omul nostru a auzit pe ceilalți zbierând :
- Săriți că se îneacă!!

Băiatul acelui om, s-a avântat în larg , iar de acolo nu se mai știe nimic... . Copilul s-a înecat, iar tatăl și-a blestemat zilele că nu a ascultat de bătrân.

După ceva timp l-a căutat pe bătrân și i-a cerut iertare pentru că nu i-a dat crezare.....

Sunt povești reale, aceasta a fost povestită chiar de tatăl acelui băiat!
Uneori tindem să nu credem anumite spuse, pentru că dorim dovezi . Trăim  vremuri în care totul trebuie dovedit pentru a avea încredere . Dumnezeu vorbește prin oameni și încearcă să ne ajute, dar noi suntem foarte neîncrezători la semnele Lui.

Voi ați avut astfel de întâmplări ? Aștept părerile voastre în comentarii!

Nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii:La povești cu bunica Trandafira!

Eu am fost Cristina!
Pupici !!




Comentarii

  1. Mulțumesc Cristina (frumos nume) pentru această poveste tristă dar bună de tras învățăminte. O seară liniștită să ai 😇❤

    RăspundețiȘtergere
  2. Wau!!! Iar mi-ai răscolit amintiri!!! Când eram mică şi mergeam la bunici în vacanța de vară( la bunici nu era loc de scăldat , dar unde locuiam cu părinții era Dunărea unde stăteam la baie de dimineața până seara), bunica mea îi spunea mamei mele: "Nuță nu mai lăsa fata la scăldat ! Dunărea cere cap de om!" Şi eu eram ceva gen "Da da bine ...aşa mai aiurează bătrânii!!" Dar defapt bunicii noştrii ştiau tot timpul ce spuneau! Îmi e dor de ei! Cine îi mai are să îi prețuiască! Foarte interesante poveştile tale! Continuă tot aşa! Te pup! 😘

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!