Cum am gasit "musca capului" strabunicii mele într-un borcan, fiind pusă acolo să nu i-se facă vrăji!

 Salut, dragi prieteni !



Vă doresc o primăvară plină de iubire, fericire și sănătate!

Astăzi m-am hotărăt să vă povestesc cum am găsit " musca capului" care aparținea străbunicii mele!

Pentru cei care nu știu, fiecare om are o așa numită " muscă a capului ".  Ea este precum un fel de animal geamăn care poate fi folosit în vrăjitorie pentru a face rău persoanei în cauză. 

Sincer la început când îmi povestea bunica, nu credeam aveam acea găndire de copil căreia îi plăcea să asculte povești fantastice și în jurul cărora imaginația își  făcea "de cap".

Am crescut, iar din lipsă de ocupație casa și curtea erau  ca  un fel de traseu al comorii. Cel mai interesant era podul casei. Avea multe geamntane, saci, dar și lada de zestre . În acea ladă nu aveam voie să umblu, deoarece erau cămăși din portul popular și multe obiecte care aparțineau străbunicii.

În ziua aceea toți  erau ocupați, iar eu aveam un singur scop " lada de zestre"! Era ca un fel de operațiune, m-am uitat să nu fie nimeni și am urcat scara cât ai clipi! Ajunsă în pod, am pus capacul să nu să prindă cineva că eu sunt acolo !

Nu mă lăsau în pod de frică să nu cad, nu de altceva .

Ținta era fixată, iar eu m m-am apucat să mă uit în ladă. Printre o mulțime de porturi populare, vestii de lână, am dat de un borcan! Curioasă l-am luat să văd ce este în el !

Parcă îl văd și acum în fața ochilor! Un orcan de 800 de grame, la cap prins cu o folie nici transparentă, dar nici închisă, iar în prejurul foliei o ață albă de macrameu! În borcan se vedea o muscă  intactă pusă pe o cârpă galbenă. Pereții era plini de un fel de grăsime....dar puteai vedea în el "printre picături". Era o muscă mare, neagră și cu aripi violet...și avea un fel de păr pe torace, dar mult ...

Atunci m-am speriat ! Mă tot gândeam cum a intrat o muscă așa ciudată într-un borcan sigilat? Stătea musca fix în centrul borcanului, exact ca acele animale expuse în laboratoarele de biologie . Sincer vă spun, muscă ca aceea nu am văzut niciodată!

M-am tot uitat la borcan, nu știam ce să fac, să îl desfac ??? Să nu îl desfac ???

Poate musca a venit la acea unsoare și a rămas prinsă, dar ce căuta cârpa aceea ??? Și vă spun sincer era prea bine păstrată, chiar se vedea că cineva a pus-o cu mare grijă într-un loc sigur, unde nu avea multă lume acces ! 

Atunci am coborât și am întrebat-o pe bunica :

- Mamaie, ce este în borcanul din lada de zestre ?

- Ce căutași în pod ??

- Mă plictiseam !

- Nu ai stâmpăr de loc !

- Sunt copil ...

- Ce este în borcan este musca capului, pe care o avea soacra mea !

- Cum mamaie ?

- Păi, se puseseră niște năroade să îi facă vrăji cu ea . 

- Cum???

- Mi-a povestit că ajunsese rău de tot , de nu se mai putea ridica din pat . Doreau să o omoare ca să se mărite ele cu socrul meu .

- Serios???

- Da ! Pe atunci existau femei care știau toate prostiile de pe Pământ, dar care știau să și desfacă ! Nu cunosc prea bine, dar din ce mi-a povestit s-au dus noaptea undeva în câmp, au luat o bucată de cârpă din haina ei care o purtase, să simtă mirosul musca,  un fel de preparat pe bază de grăsime folosit să o atragă!

- Cum adică?

- Musca venea doar la un anumit preparat făcut de acele femei și la mirosul persoanei. Nu știu exact ori într-o noapte cu lună plină ,numai rețin exact .

 S-au dus în acel loc, lângă o apă, a spus acea femeie niște descântece, au uns acel borcan cu preparatul unsuros...și bucata de haină pusă în el! Se spune că musca simte mirosul acelui preparat, combinat cu mirosul geamănului...

- Acel material galben ?

- Da!

-Doamne !

- Au așteptat musca să vină și când a simțit mirosul a venit, iar ele au închis-o în borcan!

- De ce au făcut asta ?

- Nu ți-am zis că îi făceai vrăji cu ea, de era să o omoare! Noroc cu mama ei care cunoaște o femeie din asta, pe care o ajutase mult....

- Și după ce a făcut ?

- A luat borcanul cu musca și l-a ascuns într-un loc în care nu avea nimeni acces! Dacă îl găsea cineva putea să îi facă multe....

- După cum s-a simțit?

- Nu a mai avut nimic, a făcut și 2 copii!

- Nu este de joacă cu ea !

- Acum numai are nici un efect,  pentru că este moartă, dar dacă era vie și o găsea cineva...putea să îi facă multe...

- Și ce este această muscă?

- Se zice că atunci când te naști, se naște și o muscă care este un fel de geamăn, nu știu prea multe, dar știu că dacă o găsește cine nu trebuie, îți poate face mult rău!

- Cum să o găsească?

- Cum a găsit o și soacra mea! Îți i-a un semn de pe tine fără să știi și dacă stie cuvintele potrivite, te aranjează! Ea căzuse la pat....

- Ciudate chestii...

- Adevărate ...cine știe, știe !

- Și a ținut-o în casă?

- Da ! Mulți oameni, prindeau musca înaintea celor care le doreau răul și o țineau în casă, de frica celor care nu au de lucru.

- Poți să o scoți și să te uiți la ea !

- Bine, buni !

Sincer am scos musca și m-am uitat la ea, era ciudată, nu am văzut o muscă așa neagră și mare .... . M am jucat cu ea după am pus-o la loc.

Străbunica a prins musca din cauză că unele femei știau să atragă acest animal și prin el să facă rău.  

Sper că v-a plăcut povestea mea ! Dacă aveți astfel de experiențe, vă rog să le lăsați în secțiunea de comentarii !

Nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii:" La povești cu bunica Trandafira"!

Eu am fost Cristina !

Pupici !!!

Comentarii

  1. Exact la fel s-a întâmplat și cu bunica mea! Și eu am găsit musca într-un borcan mic de medicamente maroniu dar și transparent puțin ( adică se vedea ce este în interior) și legat la gură cu un celofan și cu ață albă în lada cu zestre din odaia bună ( camera din casă în care nu dormea nimeni și era tot timpul curată ) Și am întrebat-o pe mami ce-i cu musca aceea? Mă speriasem puțin! Și mami mi-a zis că o femeie din sat când era bunica mea tânără i-a făcut farmece cu musca capului să moară și să se mărite acea femeie cu bunicul meu! Mi-a spus mami că bunica mea căzuse la pat dintr-o dată și era gata să moară Și o femeie i-a prins musca capului și i-a adus-o și bunica mea s-a făcut bine! Eram mică cred că aveam vreo 6 ani dar mi-a rămas întipărit în minte! Mi-ai răscolit amintiri! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesante povești. Mulțumesc și vă doresc o primăvară frumoasă❤💥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. VĂ pup , doamna Geta ! O primăvara plină de iubire va doresc !🌺🌹🌹🌹

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!