La povești cu bunica Trandafira: Tata a murit fără lumânare , cum l-am visat ?

 Salut dragi prieteni!



La mulți ani și tot ce hotărâți să se îndeplinească ! Un 2021 plin de lucruri bune și înțelepciune!

Astăzi doream să scriu un alt articol,  dar  am scris acest titlu , iar cum nimic în viață nu este întâmplător, a venit și rândul acestei povești.  O poveste care o să rășpundă la multe întrebări ! 

Această întâmplare s-a petrecut în timp ce străbunicul meu, Anghel Bălan trăgea să moară , dar și ce s-a  întâmplat după.

Timpul a trecut foarte repede , iar cum nașterea este un început de drum , vine la un moment dat și sfârșitul sau poate un altfel de început, spre o altă viață, moartea!

Eu locuiam în Ostrovul Corbului,  dar eram născută în Hinova .

Îmi trimite mama vorbă să vin pentru că tata nu se simțea prea bine și bătrân fiind se așteptau să moară. M-am dus cât de repede am putut, iar când am ajuns tata "trăgea să moară". Era conștient,  dar spunea că știe că moartea " este pusă la drum" și vine spre el. 

Am așteptat 2 zile , dar încă acel moment nu a venit. A 3 a seară eram adunate o mulțime de femei care discutau o mulțime de subiecte . Tata , slăbit și sătul de chin ne-a zis:

"- Vorbiți  voi aici, că eu mă întorc să dorm puțin!".

S-a întors cu spate,  l-am lăsat  zicând că se liniștește , dar îl verificam mereu. Undeva pe la miezul nopții parcă toți  câinii din cartier o luaseră razna, lătrau de ziceai că este sfârșitul lumii! Am ieșit  toate afară,  iar când am verificat dacă tata doarme , acesta murise.  Ciudat a fost că după ce am intrat noi în casă s-au oprit și câinii. 



Nu am apucat să îi ținem lumânarea deoarece a murit aşa  de frumos,  fără nici un chin  .

Potrivit tradiției noastre , dacă o persoană moare fără lumânare timp de 3 ani se fac la Biserică de Paște "Luminățiile"! Se duc 44 de lumânări cu batiste , se lasă o noapte în Biserică ,iar a doua zi se dau de pomană pe sub crucea lui Isus .

Eu nu s-a oprit doar acolo, ci mereu îi dădeam de pomană lumânări la fiecare sărbătoare .




Într-o noapte m-am pomenit cu tata în vis:

"-Trandafira????

 - Ce este tată?

 - Uite abia scăpai să vin peste tine!

 - Păi de ce tată?

 - Pentru că m-am săturat !

 - Dar acu' tată  ce nu ți-am făcut???

- Mi-ai făcut totul,  dar la fiecare sărbătoare mă cheamă și îmi dau o grămadă de lumânări !

- Tată ai murit fără lumânare!?

 - Am murit fără, dar acum am așa de multe încât pe unde merg numai lumânări am! Să te potolești cu datul de pomană al lumânărilor!

 - Doamne , tată! 

 - M-am rugat să îmi dea voie să vin și abia acum mi-au aprobat. Orice dai de pomană și spui pentru sufletul lui X se primește! O foaie de ceapă dacă o numești,  imediat este primită!

-Tată ,  dar am zis să nu avem păcat că nu ți-am făcut!

- Am brațe de lumânări , pe unde calc numai lumină am! Te rog să te potolești!

- Tată , dar tu esti bine ?

- Sunt foarte bine ! 

- Mă bucur că ai lumină!

- Am destulă!"

După ce mi-a explicat că orice se numește pentru sufletul unei persoane se primește,  iar eu trebuie să încetez cu datul de pomană al lumânărilor , a plecat liniștit.

Țin să vă spun că tata era parcă mai tânăr și avea dreptate , era plin de lumină!

De atunci m- am potolit cu datul lumânărilor de pomană,  pentru că am aflat că este bine. 

Aceasta a fost povestea din care mulți pot afla răspunsuri pe care și eu mi-le puneam uneori!

Voi ați avut astfel de întâmplări ??? Aștept părerea voastră!

Nu uitați să dați un like paginii de facebook a bunicii:" La povești cu bunica Trandafira " și să vizionați articolul în care promoveze o afacere din zona mea Kripton Club Pub &Grill!

Eu am fost Cristina !

Pupici!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Despre testele de sarcină!

Depresia antenatală! ( În sarcină)

Părerea mea despre vloggerul, Alexandru Bălan!